Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.
Strona główna ARTYKUŁ SPONSOROWANY Smar w silniku – oleje i ceramizery

Smar w silniku – oleje i ceramizery

autor Geka
93 views

Faworyzowanym olejem silnikowym do klimatu chłodnego będzie olej 5W i 10W. Olej 20W ma średnią lepkość oraz rekomendowany jest do klimatu umiarkowanego. Oleje 30W, 40 i 50 przeznaczone są do klimatu ciepłego lub też do długich podróży. Generalnie powiedzieć można, że do silników benzynowych zaleca się używać oleju wielostopniowego SAE 10-40W. W każdym bądź też razie należy sprawić rodzaj olej silnikowy w podręczniku obsługi naszego samochodu, oraz prawidłowiej nie słuchać porad sąsiadów bądź osób, jakie mało się znają na rzeczy.

Sporo olejów zawiera akcesoria, jakie opóźniają korozję, neutralizują kwasy, rozpraszają sadzę oraz smołę, jakie wylatują przez pierścienie tłoku w kierunku skrzyni korbowej, i pomniejszają powstawanie piany. Dużo z tych zanieczyszczeń odparowuje się kiedy silnik się nagrzewa i wychodzą przez układ dodatniej wentylacji. Pozostałe zanieczyszczenia, zostają zawieszone i nie zagradzają ani kanałów do olejów ani pierścieni tłoku, ani też hydraulicznego popychacza.

Eliminuje się je przy wymianie oleju oraz filtra oleju. Wymiana oleju silnikowego powinna być uskuteczniona co 20 tysięcy kilometrów bądź raz na trzy lub sześć miesięcy, w zależności od rodzaju oleju jakiego użyjemy. Wymiana olej silnikowy musi być częstsza jeśli pojazd używa się do ciągnięcia przyczepy, na zakurzonych drogach oraz krótkich trasach – wtenczas polecamy również ecodriving czyli praktyczne zasady i techniki ekonomicznej jazdy samochodem. Częściej też wymienia się olej, gdy silnik przemierza długie odległości na małej prędkości, jak na przykład taksówki, dostawy lub ewentualnie w pojazdach zaparkowanych przez dłuższy czas.

Olej silnikowy sprawdza się gdy samochód stoi na płaskiej przestrzeni, silnik nie powinien być ciepły. Należy przestrzegać prostych zasad. Odkręcamy zakrętkę później wymieniamy filtr oleju. Przed założeniem oryginalnego filtru, wypada go nasmarować olejem. Później dopasowujemy filtr na jego miejsce. Gdy obudowa dotknie podstawy, należy odczekać około 10 minut, by cały olej ściekł i kolejny raz nakładamy zakrętkę na miejsce. Wlewamy stosowną ilość oleju i zamykamy zawleczkę napełniania. W następnej kolejności wystarczy jedynie zapalić silnik, by upewnić się, iż nie ma wycieków.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
(Visited 10 times, 1 visits today)

To powinno ci się spodobać

Dodaj swój komentarz

Geka to miejsce, gdzie możesz poczytać na różne, ciekawe tematy. Zamieszczamy tutaj interesujące poradniki, wiadomości, informacje o bieżących wydarzeniach.

Wszystko co ciekawe teraz znajduje się w jednym miejscu. Dołącz do nas, czytaj nasze publikacje, komentuj i udzielaj naszym czytelnikom porad. udzielaj się. Twórz ten serwis.

Lubisz pisać teksty? Dołącz do nas, pokaż się światu, pokaż swoje umiejętności, podziel się swoją wiedzą z innymi.

Projekty domów Podkarpacie

GEKA – Wszelkie prawa zastrzeżone