Koniec jachtowego sezonu to dla właścicieli łódek odpowiedni moment, żeby się zająć zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed zimą. Będzie to zarówno dotyczyć samego jachtu, jak też wyposażenia, które na nim się znajduje, między innymi silnika zaburtowego. Przy normalnym pływaniu z takich silników dość rzadko się korzysta, lecz są one niezwykle przydatne przy manewrowaniu w portach czy w sytuacjach zagrożenia. Jednak mimo tego, że nie są często używane, to przynajmniej raz rok powinny zostać dokładnie przeglądnięte przez jakiegoś doświadczonego mechanika.
Większość producentów zaleca taki serwis silnika gazowego raz w roku, lecz są też części, jakie należy sprawdzać znacznie częściej. Niektóre z serwisowych czynności może wykonać właściciel, jeśli wiedział on będzie jak zabrać się za nie, lecz z dużą częścią udać się jednak trzeba do autoryzowanego warsztatu.
Jest to o tyle ważne, że w czasie takiego serwisu zostaną wymienione wszystkie eksploatacyjne materiały, ale również i wykonana zostanie dokładna kontrola stanu technicznego. Odpowiednio wczesna diagnoza przede wszystkim ograniczy niebezpieczeństwo jakieś bardziej poważnej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych wiązać się może z wysokim kosztem. Z tego też powodu nie warto zapominać o tym, szczególnie że na taki serwis będzie kilka długich zimowych miesięcy. Systematycznie sprawdzany sprzęt odwdzięczy się płynną i wydajną pracą, a także tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy będzie potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+